Tuesday, February 22, 2011

老師的用心

P1100514

昨天去接小和放學
蔡老師拿了一包串珠給我
要我在家陪小和玩
她說 之前小和完全不知道怎麽玩串珠
要抓住他的手教他 他也不願意
(小和不喜歡被控制)
最近小和才明白串珠是怎麽一囘事
串珠是要訓練小和的集中力和手眼協調能力
老師說 小和的手眼協調能力不是很好
希望我在家也可以陪小和玩

老師說 這串珠借我一個月 然後才還她
本來還想去買的 可是老師叫我不用買了 反正這些玩具只是用一時而已
她提醒我一定要記得還她 之前借出很多都是劉備借荊州 哈哈~

很感激老師對小和的用心
我想 遇到一位好老師不止是小和的福氣
也是身為父母的福氣啊~

6 comments:

ziyi mummy said...

小和上的是哪间幼儿园呢? 能否介绍?

eping said...

Ziyi媽媽,在johor jaya。只收3和4嵗的小朋友(算年份),要報名要早,不然很快就沒位了!
地球村學堂
7 Jln Bakawali 24
Tmn Johor Jaya
07-3548632

ziyi mummy said...

Thks nana! Too far away from me! So u ll need to get a new school for xiao he when he turn to 5? How come the school dun have class for 5 and 6 yrs old one? Another good kindergaten recommend by my friend at Jj too. 亲亲脑波. U may consider it.

eping said...

我也不知道爲什麽他們沒有5、6嵗的班!不過,到時候再找學校也沒關係啦,呵呵~
親親腦波怎麽好呢?是給幾嵗的小孩?

ziyi mummy said...

My friend send her son since he is 18 mth old. From Wat her comment, she said the school are very care for the hygienic, seldom to have Wat hand foot mouth disease n her son seldom sick oso. Her son became independence, obedient after going to school. The school accept 18 mths old to 6 yrs old if I not wrong.

eping said...

ziyi mummy,謝謝你的分享!不過目前我還很滿意小和的幼兒園,不過等他五嵗要上幼稚園的時候,我會參考你說的這閒學校!:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...